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The LONCHEL Kuche catalog

Key concept: LONCHEL kuche
LONCHEL kuche 카다로그는 오스트리아에서 생산된 주방가구를 한국의 VVIP를 대상으로 마케팅하는 커뮤니케이션 툴입니다. ‘art as a masterpiece’라는 컨셉 하에 전체적으로 묵직하고 고급감 있으면서도 심플하게 표현하고자 했습니다. 또한 브랜드 아이덴티티를 잘 표현해 줄 수 있는 브라운 컬러를 메인으로 하면서 블랙과 골드 컬러로 고급스러운 tone & manner을 구현했습니다.

Design Strategy: VVIP를 대상으로 하는 홍보물로서 고급스러운 톤앤매너와 컨셉 비주얼 활용
알프스 산맥 아래, 천혜의 자연조건을 자랑하는 오스트리아의 최고급 퀄리티의 원목과 천연허브 오일과 글루를 사용하여 친환경 고급가구, 숙련된 목수에 의한 전통방식의 craftsmanship과 세심한 현대 기술이 접목된 모던한 디자인의 가구라는 특성을 담는데 기획과 디자인의 역점을 두고 다양한 방법으로 구현코자 했습니다. 오스트리아산 천연원목을 소재로 작가정신이 반영된 가구라는 점을 표현하기 위해  앞부분에는 클림트의 금을 원재료로 예술을 구현하는 실험정신, 훈데르트 바서의 차별적인 혁신성, 모차르트의 감성과 천재성을 소개함으로써 제품의 고급스러움과 예술성 등을  부각시키고 론첼이 오스트리아에서 온 또 하나의 걸작임을 표현하고자 했습니다. 또한 전체 배경을 유화적인 터치감으로 표현하여 캔버스에 그려진 작품과 같은 느낌을 가미했고, 캘리그라피로 크게 두 개의 섹션으로 구분하여 앞 부분에서는 이미지화보와 제품의 특성을 담은 페이지들로 구성했고 뒷부분에서는 제품 본연의 느낌을 살리는데 충실했습니다.절제되면서도 함축적인 카피를 구사하여 제품 본연의 핵심을 전달하면서 제품 본질에 집중할 수 있는 레이아웃을 구사하였습니다.

The LONCHEL Kuche catalog is a marketing tool that promotes kitchen furniture produced in Austria for high-end consumers in Korea. Under the theme of “Art as a Masterpiece,” the catalog was designed to be simple yet refined, bold though unpresumptuous. While the color brown successfully depicts the brand identity’s main hue, embodying its relation to nature, blank and gold are also featured to lend the brand a luxuriant feel.
The wood from Austria — a land that boasts beautifully pristine tracts of nature at the base of the Alps — is turned into eco-friendly, high-end furniture using natural herb oil and glue. The furniture is produced with modern designs by combining the skilled traditional craftsmanship of carpenters with delicate, cutting-edge technology. The planning and design of this catalog focused on capturing exactly these characteristics of the furniture in a variety of ways. In order to express the fact that LONCHEL Kuche reflects an artistic spirit through the wood its draws on from Austria, the catalog made use of the experimental spirit of Gustav Klimt, the innovation of Friedensreich Hundertwasser, and the genius of Wolfgang Amadeus Mozart. In essence, we tried to paint a picture of LONCHEL being another masterpiece from Austria. In addition, the overall background of the catalogue was designed to recreate an oil painting, imbuing the catalogue with a feeling that furniture looks like artwork painted upon a canvas. We divided the catalogue into two main sections. The first section consists of product pictures and characteristics, while the second section focuses on the unique impressions that people are left with of the products.

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