IMG_1042-3
koica

KOICA SMU(Saemaul Undong Story)

Key concept: Smart Saemaul Undong Story
코이카는 1970년대 한국의 성장과 발전을 성공적으로 이끈 포괄적인 지역사회개발 프로그램인 <새마을운동>을 해외 파트너국으로 전파하는 활동을 하고 있습니다. Smart Saemaul Undong으로 명명된 이 활동은 지역상황에 맞는 인프라 구축과 농어촌지역 소득 증가, 건강증진 등 다양한 활동을 실행하고 있으며, 이러한 내용을 알기 쉽게 소개하고자 브로슈어를 제작하였습니다.

KOICA is engaged in the spread of Saemaul Undong, a comprehensive local community development program that emerged in Korea in the 1970s, to its partner countries. The program involves diverse activities aimed at establishing infrastructures in local areas, increasing the income of rural households, and promoting healthcare. Success examples, distribution status, and positive outcomes in each country are presented in tabloid format to enhance understanding and readability. Each section is designed differently using images, typography, graphs and cartoons to maximize the diversity and attractiveness of the tabloid-format publication.

Design Strategy: 주목도 있고 칼럼별 내용 전달력을 높인 타블로이드 판형의 뉴스레터 형식 브로슈어 제작
Smart Saemaul Undong(스마트 새마을운동)이라는 프로그램에 대한 전달 및 각 국별 사례 및 전파 현황, 사업 성과 등을 피력하는 홍보물로서 보다 쉬운 내용전달과 주목도를 위해 <타블로이드>의 형식을 취했습니다. 전체 내용을 집약한 표지 구성을 시작으로 각 feature의 특성에 맞춘 디자인 전략(이미지, 흑백이미지, 타이포그래피, 도표, 카툰 등)으로 다채로우면서도 내용 전달력을 강화한 타블로이드 홍보물을 제작하였습니다.

Comments are closed.